Przyciągnąć uwagę, zainteresować, wyzwolić pragnienie i skłonić do działania – to jedna z najskuteczniejszych technik reklamowych. Wykorzystaj potencjał marketingowego modelu AIDA, aby tworzyć wyjątkowe wystawy targowe. Dowiedz się, dlaczego indywidualna zabudowa stoisk targowych przekłada się na lepsze wyniki rozmów handlowych.
Wystawowe stoisko podczas ważnego, branżowego eventu jest rozbudowanym, wielozadaniowym nośnikiem reklamowym. Opracowując koncepcję zabudowy stoiska targowego, warto zwrócić uwagę nie tylko na trendy, funkcjonalności oraz nieszablonowy projekt ekspozycji, ale przede wszystkim na maksymalne wykorzystanie potencjału reklamowego. Dobrze skonstruowany przekaz reklamowy zapada w pamięć, buduje rozpoznawalność marki i – w połączeniu z rozdawanymi gadżetami – działa długo po zakończeniu targów. Sprawdź, na czym polega budowanie stoisk targowych od podstaw i dlaczego warto tworzyć wystawiennicze stoiska wokół funkcji reklamowych.
Funkcja reklamowa stoiska targowego – jak to działa?
W jaki sposób reklama oddziałuje na odbiorców? Niezależnie od wybranego medium reklamowego, model AIDA wyjaśnia psychologiczne podstawy procesu, którego wynikiem jest działanie – zakup określonych produktów lub usług. Nazwa modelu jest skrótem, pochodzącym od czterech pierwszych liter angielskich słów: Attention (przyciągnąć uwagę), Interest (zainteresować produktem), Desire (wywołać pragnienie), Action (skłonić do działania). Wystarczy przełożyć te pojęcia na etapy konstruowania przekazu reklamowego. W przypadku projektowania wystawy targowej zaś odpowiedzieć sobie na pytania:
-
jak przyciągnąć uwagę uczestników targów,
-
jak wzbudzić zainteresowanie produktem i chęć pogłębienia wiedzy lub doświadczenia jego działania na własnej skórze,
-
jak wywołać pragnienie posiadania produktu,
-
jak nakłonić do działania i ułatwić realizację celu?
Spójna identyfikacja wizualna, jasno określone wartości oraz sprecyzowane wyróżniki marki, które powinny być opisane w profesjonalnej strategii marketingowej Twojej firmy, pomogą Ci zbudować skuteczny przekaz reklamowy i slogan, towarzyszący obecności na targach. Zamiast naganiać uczestników, potraktuj rozmowy handlowe, jak odpowiedzi na konkretne potrzeby i zainteresowania konsumentów. W ten sposób masz szansę zawrzeć długotrwałe, pogłębione więzi.
Dlaczego warto wybrać indywidualny projekt zabudowy stoiska targowego?
Kontrast, światło, trendy, interakcja – wystawiennicze stoiska na targach kuszą nie tylko profesjonalną zabudową i wykorzystaniem zaawansowanych technologicznie produktów lub usług. W grę wchodzą umiejętne żonglowanie trendami oraz wykorzystanie efektu zaskoczenia. Przez rozrywkę do serca odbiorcy – w ten sposób najszybciej odkryjesz sekret sukcesu wielu wystawców. Najlepszym sposobem na uzyskanie efektu wow jest inwestycja w indywidualny projekt zabudowy stoisk targowych. Unikalny sposób prezentacji produktów i usług pomoże przyciągnąć uwagę uczestników eventu i wyróżnić się na tle konkurencji. Opracowanie koncepcji, która będzie ciekawa, funkcjonalna, a do tego idealnie dopasowana do specyfiki firmy wymaga od twórcy talentu i kreatywności.
Wizualizacja projektu zabudowy – na co zwrócić uwagę?
Zastanawiasz się, jak wygląda proces projektowania zabudowy stoisk targowych? Wszystko zaczyna się od zebrania informacji. Ważna jest specyfika obiektu, w którym odbędą się targi, charakterystyka Twojej marki, szczegóły dotyczące produktu lub oferty oraz indywidualne wymagania, które powinno spełniać wystawowe stoisko. Zadaniem projektanta jest opracowanie wizualizacji standu, dekoracji oraz oświetlenia. Warto zwrócić uwagę na to, aby designer dostarczył również techniczne rysunki wykonawcze, odnoszące się do charakteru wydarzenia oraz przestrzegania zasad bezpieczeństwa. Jedną z najefektywniejszych i najbardziej imponujących technik prezentacji gotowego projektu wystawy targowej jest rendering 3D. Nowoczesna metoda generowania fotorealistycznych obrazów płaskich z modeli 3D pozwala oddać detale, kolory, specyfikę, a nawet teksturę zastosowanych materiałów. Dzięki temu możesz zobaczyć wystawowe stoisko i nanieść stosowne poprawki, zanim jeszcze zdecydujesz się na zlecenie budowy. O to właśnie chodzi w perfekcyjnym projektowaniu niezapomnianych doświadczeń, prawda?
Artykuł sponsorowany